Biostrip - usuwanie lakieru i starej farby | Porady Biostrip
Kilka porad na temat stosowania Biostrip.
porady,jak usunąć lakier,jak usunąć farbę,Aplikacje Biostrip,chemiczne odlakierowanie,usuwanie farby,wodny stripper,stripper,alufelgi,renowacja alufelg,usuwanie lakieru z felg,usuwanie lakieru,usuwanie lakieru z felgi,usuwanie lakieru środkiem chemicznym,zdejmowanie lakieru,Bemixol,Skansol,Usuwanie lakieru z drewna,usuwanie lakieru z metalu,usuwanie farby z cegieł,usuwanie farby z betonu,usuwanie farby z drewna,usuwanie farby z metalu
7497
page-template-default,page,page-id-7497,wp-custom-logo,theme-elision,woocommerce-demo-store,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-3.6,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-9686
 

Porady

Jak przygotować powierzchnię do zastosowania środka BIOSTRIP 20?

             Przed przystąpieniem do odlakierowania należy upewnić się, że powierzchnia z której chcemy usuwać farbę jest czysta i wolna od tłuszczu.
Jeżeli powierzchnia jest zabrudzona, należy ją oczyścić i odtłuścić domowymi sposobami lub za pomocą rekomendowanego środka BIOSTRIP Pre-Clean,
który nakładamy na zabrudzoną powierzchnię, a następnie po odczekaniu kilku minut zmywamy za pomocą ciśnieniowej myjki lub przy pomocy szczotki pamiętając o obfitym spłukaniu wodą wyczyszczonej powierzchni.

 

             Po wykonaniu procesu wyczyszczenia i wyschnięciu powierzchni możemy przystąpić do właściwej części odlakierowania danej powierzchni preparatem BIOSTRIP 20.

 

             W celu szybszego działania preparatu należy naruszyć/zadrapać powierzchnię, z której chcemy usunąć farbę oraz przy pomocy druciaka usunąć odpadającą farbę z trudno dostępnych zgięć i narożników.

Jak stosować BIOSTRIP 20 w warunkach domowych?

1. Oczyścić powierzchnie z kurzu i tłuszczu

2. Nałożyć obficie warstwę Biostrip 20 na pomalowane powierzchnie

3. Odczekać ok. 30 – 60 minut aż powłoka zacznie się łuszczyć

4. Nie dopuścić do wyschnięcia produktu – jeżeli schnięcie będzie widoczne nałożyć więcej środka

5. Zdrapać zmiękczoną farbę lub spłukać(np. przy użyciu myjki ciśnieniowej)

6. W razie konieczności proces powtórzyć

7. Spłukać powierzchnie czyszczone i dokładnie osuszyć

 

Efekt gotowy!!!!!

 

Porady:
1. W celu szybszego działania preparatu należy naruszyć/zadrapać powierzchnię, z której chcemy usunąć farbę.
2. Przy pomocy druciaka usunąć odpadającą farbę z trudno dostępnych zgięć i narożników.

Jak stosować BIOSTRIP 42 do zanurzeniowego usuwania farb i lakierów?

             W pierwszej kolejności należy zauważyć, że Preparat BIOSTRIP 42 stosowany jest do zanurzeniowego usuwania farb i lakierów i nie nadaje się do stosowania w warunkach domowych gdyż wymaga zastosowania specjalistycznego sprzętu jakimi są Zbiorniki  wykonane ze stali nierdzewnej lub HDPE, wyposażone w  grzałki umożliwiające podgrzanie preparatu. Zaleca się także zastosowanie kosza z siatki wewnątrz zbiornika, który będzie działał jako filtr umożliwiający zebranie usuniętej farby.

 

             Aby osiągnąć pożądany efekt usunięcia lakieru należy zagrzać  preparat BIOSTRIP 42 do temperatury ok. 30 °C, a następnie zanurzyć obrabiane detale. Czas usuwania będzie wynosił od 20 minut do kilku godzin w zależności od rodzaju powłoki, jej grubości oraz ilości warstw. Po usunięciu lakieru zaleca się spłukanie powierzchni detali (np. przy użyciu myjki ciśnieniowej) aby usunąć luźną farbę i pozostałości strippera.

Jak usunąć lakier z felg samochodowych za pomocą BIOSTRIP WHEELSTRIP?

             BIOSTRIP WHEELSTRIP do usuwania lakieru z felg samochodowych tak jak w przypadku BIOSTRIPA 42 do zanurzeniowego usuwania farb i lakierów nie nadaje się do stosowania w warunkach domowych a procesem odlakierowania zajmują się specjalistyczne firmy. W porównaniu do środków dostępnych na rynku BIOSTRIP WHEELSTRIP jest łatwy w użyciu, nie jest znakowany jako produkut niebezpieczny w związku z czym jest przyjazny dla środowiska oraz ludzi którzy bezpośrednio zajmują się odlakierowywaniem.

 

             Zbiorniki do odlakierowywania felg powinny być wykonane ze stali nierdzewnej typu 304. Można również wykorzystać PP lub HDPE, jednak te materiały ograniczają maksymalną temperaturę stosowania. Zbiornik powinien być przykryty aby zminimalizować odparowanie oraz izolowany aby ograniczyć straty ciepła a także powinien być wyposażony w termostatowane grzałki. Jeżeli system podgrzewania jest prawidłowo zaprojektowany nie ma konieczności stosowania układu mieszania i cyrkulacji. Podgrzanie BIOSTRIP WHEELSTRIP do temperatur powyżej 60 °C bardzo mocno przyspiesza usuwanie farby.

 

             Czas odlakierowania zależy od temperatury – im wyższa tym szybciej zachodzi proces. Można oczekiwać, że typowe koło aluminiowe zostanie odlakierowane w czasie około 2 godzin. W przypadku felg niemieckich OEM – zajmuje to około 4 godzin. Tylko kilka typów felg może wymagać pozostawienia „w kąpieli” na noc, ale te przypadki są bardzo  sporadyczne.

 

             BIOSTRIP WHEELSTRIP nie atakuje stopów aluminium z jakich sa wykonane felgi, w związku z tym felgi mogą zostać „w kąpieli” na całą noc co pozwala obniżyć temperaturę roboczą i poprawić ekonomikę procesu.

 

             Bardzo istotne jest aby po usunięciu lakieru, jego pozostałości usunąć przy użyciu myjki ciśnieniowej (np. typu Karcher). W przeciwnym przypadku ich pozostałości mogą negatywnie wpłynąć na proces lakierowania. BIOSTRIP WHEELSTRIP daje świetne efekty na większości materiałów, należy jednak pamiętać aby nie mieszać w jednym wsadzie różnych gatunków materiałów, tj. alufelgi powinny być odlakierowywane tylko z innymi alufelgami, nigdy z kołami stalowymi.

 

Uwaga!

 

             Zbiorniki, w których następuje usuwanie lakieru z felg  NIE muszą być wyposażone w układ mieszania w zbiorniku oraz NIE muszą zawierać kosztownego oprzyrządowania filtracyjnego.

Jak usunąć graffiti z gładkich powierzchni przy pomocy Biostrip Graffiti Remover?

             Tak jak w przypadku stosowania preparatu  BIOSTRIP 20 bardzo ważnym aspektem jest prawidłowe przygotowanie powierzchni , bo często graffiti są pokrywane warstwą oleju lub smaru, który może spowolnić lub uniemożliwić działanie preparatu BIOSTRIP. Z tego powodu należy zastosować BIOSTRIP 42 Graffiti Pre-Clean(jeśli graffiti nie jest pokryte olejem lub smarem ten etap można pominąć). Nałożenie i wsiąknięcie preparatu Pre-Clean w powierzchnię jest bardzo pomocne w następnym etapie usuwania graffiti.

 

             Po wykonaniu procesu wyczyszczenia i wyschnięciu powierzchni możemy przystąpić do właściwej części usuwania plam lub graffiti preparatem Biostrip Graffiti Remover.

 

             W tym celu należy nanieść preparat na powierzchnię pamiętając o tym aby  całkowicie pokrywał graffiti, a następnie pozostawić na tak długo, aż całkowicie wsiąknie w ścianę. Jeśli preparat zacznie wysychać, na przykład w upalny dzień, należy zastosować kolejną warstwę. Środek zaczyna naruszać graffiti w czasie pomiędzy 30 a 60 minut.

 

 

             Następnym krokiem jest wyszorowanie powierzchni w celu usunięcia graffiti i przywrócenie ściany do dawnej świetności, a następnie zmycie czystą wodą. Kolejna aplikacja środka może być konieczna, jeśli graffiti jest wielopowierzchniowe lub bardzo stare.

 

 

             Należy pamiętać że  Biostrip Graffiti Remover nadaje się do usuwania plam lub graffiti  wyłącznie z gładkich powierzchni.